Galerie sztuki we Wrocławiu

Podzielę się z Wami moim ostatnim odkryciem, a mianowicie galeriami sztuki we Wrocławiu. Jakoś wcześniej do nich nie zaglądałam. Niedawno przez przypadek trafiłam do jednej, spodobało mi się, więc postanowiłam odkryć inne. Nie do wszystkich jeszcze dotarłam. Ba, nie wiem nawet czy znalazłam informacje o wszystkich, bo jest ich naprawdę dużo. Aż sama jestem zdziwiona. Jeśli tak jak ja, chcecie poszerzyć swoją wiedzę, przejrzyjcie poniższą listę. W komentarzach możecie ją uzupełnić. 

Galerie sztuki, które znalazłam:

- BWA Wrocław Główny - od niej zacznę, bo i dla mnie od niej się zaczęło. Czekając na pociąg, snułam się po dworcu, aż w końcu na piętrze odkryłam... galerię sztuki! Serio, miejsce mocno nietypowe. Podobno nie działające w czasie największej migracji z Ukrainy (urządzono tam miejsce odpoczynku dla uchodźców), aktualnie wznowiono jego działalność. Polecam zajrzeć tam np. w przerwie w podróży;

- Galeria Studio przy podwórku potocznie nazywanym Galerią Neonów - w podwórku przy ul. Ruskiej 46 - nazwa nie jest podpuchą, polecam zajrzeć tam po zmroku, nie będziecie zawiedzeni. Natomiast w budynku znajduje się galeria sztuki;

- Galeria Neon - jeśli już jesteśmy w tej tematyce. Tym razem neonów tam nie ma, ale są wystawy, często młodych twórców. To w budynku ASP na Traugutta,

- Sztuka na miejscu - to połączenie przestrzeni wystawienniczej z barem. Można się rozsiąść, zamówić coś do picia i delektować się zazwyczaj obrazami, rzadziej rzeźbami, wystawionymi w tym lokalu. To na Łaciarskiej 4,

- Galeria Dizajnu z Żyjnią, czyli bardzo nietypowym miejscem, w którym można usiąść, odpocząć, odprężyć się wśród zieleni, a przy okazji zobaczyć coś ciekawego, akurat wystawionego. To przy Rynku na Świdnickiej 2-4, 

- kolejna galeria BWA Wrocław, tym razem SIC! na pl. Kościuszki 9/10, poświęcona głównie szkłu. Bardzo ciekawa i bardzo wyróżniająca się,

- Galeria Miejska - przy Kiełbaśniczej 28, a więc także w pobliżu Rynku,

- Galeria Mia - na pl. Solnym, to prywatna galeria współpracująca z ciekawymi twórcami,

- Galeria MovieGate - także przy pl. Solnym, w starym schronie, to galeria dedykowana sztuce filmowej,

- Piekarnia 66 - trochę nietypowa, ale jednak galeria, wrocławskiego ASP działająca w dawnym budynku piekarni. Organizuje naprawdę ciekawe wystawy. Poza tym zachwyca lokalizacją - od Rynku idziemy tam Kępą Mieszczańską, a więc bardzo fajną okolicą.

Nie jest to pełna lista galerii, wciąż odkrywam nowe, ale do tych udało mi się dotrzeć lub mam je w planie na najbliższy czas. Mam nadzieję, że w przyszłości opiszę Wam kolejne.

A to zdjęcie z wystawy prac rzeźbiarki - Anny Szpakowskiej-Kujawskiej w Piekarni.

Komentarze

Popularne posty